Křečové žíly patří do skupiny onemocnění, kterým je snazší a levnější předcházet než je později léčit, proto především dnes! – dávejte pozor na boty. Jeho podpatky by neměly být větší než 5-6 cm a hlavním kritériem při jeho výběru by mělo být především pohodlí a pohodlí.
Začněte se více hýbat, kdykoli je to možné.

Místo výtahu použijte schody. Pokud je to krátká procházka do určitého bodu, projděte se, není třeba řídit.
Jakmile si vzpomenete na své nohy, proveďte pro ně velmi jednoduchá cvičení několikrát denně: pohybujte nohama – vpravo, vlevo, v různých směrech, pak se střídavě zvedněte na špičkách a patách.
Plavejte, kdykoli je to možné. Vodní procedury jsou považovány za nejlepší způsob prevence křečových žil.
Ale co byste neměli dělat, je vzpírání, zvláště ten druh, který zahrnuje nošení těžkých tašek z obchodů.
Křečové žíly jsou mimo jiné odrazem celkového stavu našeho těla. Pokud se tedy zabýváte prevencí křečových žil, pak je třeba ji řešit komplexně. Pak se ani dědičná predispozice nevyvine v nemoc. Jen je potřeba trochu upravit životosprávu – upravit jídelníček, aktivně se hýbat, organizovat si práci i odpočinek a hlídat si pohodu. Pak už nikdy nezažijete všechny slasti křečových žil.

Jaké způsoby prevence dnes existují?

  1. Prevencí křečových žil je především tzv. kompresivní terapie (zdravotní elastické punčochy, punčochy a podkolenky).
  2. Je nutné neustále sledovat svou váhu – nadváha vyvolává další rozvoj křečových žil a vážně narušuje léčbu.
  3. Prevence křečových žil také znamená přestat kouřit. Tento zlozvyk má extrémně negativní vliv na stěny vašich cév.
  4. Prevencí křečových žil je rozumná fyzická aktivita. Fyzická nečinnost je pro vás kontraindikována. Je nutné zapojit se do fyzikální terapie. A nejlepší prevencí je každý sport, při kterém se bérce stahují rovnoměrně – běh, aerobik, cyklistika, plavání. Obecně je nutné vést aktivní životní styl, ale v žádném případě se nevystavovat nadměrné fyzické aktivitě.
  5. V prevenci křečových žil jsou důležité i pravidelné hygienické postupy a péče o nohy. Pokud máte křečové žíly, musíte se o pokožku nohou velmi dobře starat, abyste zabránili rozvoji komplikací křečových žil. Kůže nohou musí být udržována čistá, zejména prostory mezi prsty. Protože jakékoli oděrky a škrábance, i malé, oděrky, mozoly, plenková vyrážka a plísně na nohách jsou otevřenou branou pro infekci, která může vyvolat rozvoj flebitidy.
  6. Nezapomeňte také „nakrmit“ své žíly. Živočišné tuky ve své stravě nahraďte co nejvíce širokou škálou rostlinných tuků. Nejenže vám to pomůže vyhnout se problému s nadváhou, která sama o sobě vyvolává křečové žíly. Všechny přírodní rostlinné oleje obsahují kyseliny, které zlepšují průtok krve. Dieta na křečové žíly je maximum zeleniny a ovoce, minimum slaných a uzených jídel. Kořeněná jídla zahušťují krev, což vede k tvorbě krevních sraženin. Alkoholické nápoje působí podobně. Doporučuje se jíst co nejméně masa. Všechny rostlinné produkty jsou prospěšné. Platí zde princip ABC, kde A je mrkev, B je hlávkový salát a C je zelenina a citrusové plody. K tomuto výčtu je třeba přidat ještě dva velmi důležité vitamíny, které posilují stěny cév. Jedná se o vitamín E, který se nachází v olivovém oleji, a vitamín P, který se nachází ve vlašských ořechách, zeleném čaji a šípcích.
  7. Pokud trpíte křečovými žilami nebo se chcete tomuto onemocnění vyhnout, při ucházení se o zaměstnání se snažte vyhnout těžké fyzické námaze. Není pro vás vhodná ani práce, která vyžaduje dlouhé stání nebo sezení. Pokud celý den dřete na chodidlech, rozhodně byste měli dát svalům nohou trénink každou hodinu po dobu 5-7 minut. Pro začátek se projděte. Poté se několikrát postavte na nohy, na prsty. Udělejte sérii dřepů. A. konečně se zbavte zvyku překračovat nohy – to je poloha, při které dochází k sevření cév a stagnaci krve. Křečové žíly na sebe nenechají dlouho čekat.
  8. Dlouhodobé vystavení vysokým podpatkům nebo těsné obuvi také vyvolává rozvoj křečových žil. Abyste předešli křečovým žilám, vyhněte se pokud možno podpatkům a snažte se chodit více naboso doma. Pravidelně si tak protáhnete chodidla.
  9. Bezprostředně po spánku se nevytahujte z postele. Připravte své nohy a žíly na přechod z horizontální do vertikální polohy. K tomu vám pomůže velmi jednoduchá gymnastika. Nejprve provádějte krouživé pohyby chodidly, flexe a extenze. Poté pokrčte a narovnejte nohy v kolenou a kyčelních kloubech. Nyní přejděte ke cvičení na kole. Pokud je obtížné provést obě nohy, provádějte je střídavě. Dokončení všech cvičení vám nezabere více než 5-10 minut. Pak vstaň. Před spaním se doporučuje opakovat stejné cviky. Toto terapeutické cvičení zlepšuje průtok krve z nohou a snižuje otoky nohou. Pokud máte čas na odpočinek (bez ohledu na to, zda je to minuta během dne nebo se chystáte jít spát), nohy by měly být zvednuté. Chcete-li spát, zvedněte spodní okraj postele nebo si pod nohy položte polštář. Tato poloha nohou usnadňuje odtok žilní krve.
  10. Nejlepším odpočinkem pro nohy je klidná pomalá chůze na krátké vzdálenosti. Při křečových žilách je lepší chůze než sezení nebo dokonce ležení. Zapomeňte proto na zvyk trávit večery na pohovce u televize. Dlouhotrvající nehybnost může vyprovokovat křečové žíly, aby na vás reagovaly – dostanete otoky nohou a stagnaci krve. Pokud vaše sedavá nepozornost vůči sobě a vašim nohám pokračuje, může tento postoj vyvolat trombózu – ucpání žil. Abyste předešli křečovým žilám a všem těmto negativním důsledkům, vytvořte si zvyk chodit 30-40 minut každý den před spaním.
ČTĚTE VÍCE
Jak stojí Dior?

Dodržováním těchto jednoduchých doporučení se chráníte nejen před křečovými žilami, ale také před rozvojem jejich nepříjemných příznaků a komplikací. Vyhnete se tak bolestem nohou, riziku vzniku trofického vředu, zpevníte stěny žil a odstraníte mnoho překážek ve vzestupné cestě krve.

PORADENSKÉ A DIAGNOSTICKÉ CENTRUM V TAGANROGU

STÁTNÍ ROZPOČTOVÝ INSTITUCE ROSTOVSKÉHO KRAJE