Upravené bříško nejen vypadá skvěle, ale také vám pomůže žít déle. Široký pas může zvýšit riziko srdečních onemocnění, cukrovky a dokonce i rakoviny. Při hubnutí, zejména břišního tuku, napomáhá fungování krevních cév a zlepšuje kvalitu spánku.

Malý spoiler: zhubnout na jednom místě našeho těla je nemožné, je to vždy složitý proces, ale hubnutí obecně pomůže snížit váš pas; Ještě důležitější je, že pomůže snížit nebezpečnou vrstvu viscerálního tuku, speciálního tuku v břišní dutině, který nevidíte, ale který zvyšuje vaše zdravotní rizika. Takže, jaké to je, správná výživa ke ztrátě břišního tuku?

Příčiny ukládání tuku v oblasti břicha

Odkud pochází břišní tuk?

Důvody spočívají v nadměrném kalorickém obsahu stravy. Jíte více, než utratíte. Zkuste ze svého jídelníčku vyloučit nejkaloričtější potraviny. Sušenky, hranolky, limonády a džusy obsahují spoustu kalorií v několika doušcích nebo soustech. Nahraďte je nízkokalorickými potravinami bohatými na živiny.

Věk

Věk vám přináší moudrost a další centimetry do pasu. Každým rokem ubývá svalové hmoty a zpomaluje se metabolismus, takže nespálíte tolik kalorií jako dříve. To znamená, že můžete sníst své obvyklé množství jídla a stále vidíte, jak číslo na váze stoupá. Hmotnost získaná s věkem má tendenci se hromadit na břiše. Abyste zabránili nechtěnému růstu, snižte příjem kalorií nebo přidejte více cviků na budování svalů.

Za všechno můžou geny!

Pokud jíte správně a cvičíte, ale ty tvrdohlavé centimetry stále nezmizí, mohou za to vaše geny. Geny mohou ovlivnit, jak vaše tělo spaluje kalorie, jak rychle se cítíte sytí a zda přibíráte do stehen, hýždí nebo břicha. Naštěstí, pokud se ve vaší rodině břišní tuk vyskytuje, můžete své geny ošidit správnou stravou a dostatkem pohybu.

Менопауза

U žen vede kombinace stárnutí a ztráty estrogenu během menopauzy k nárůstu hmotnosti. Ztráta svalové hmoty a přejídání také přispívají k nárůstu hmotnosti ve 40. a 50. letech. Přebytečná kila, která se dříve mohla nahromadit na stehnech, se nyní hromadí na břiše, a to i kvůli hormonálním změnám.

Sedavý životní styl

Zatímco strava hraje důležitou roli při přibírání na váze a každý přemýšlí, co jíst, aby zhubl břišní tuk, nedostatek pohybu také přispívá k většímu pasu. Abyste se vyhnuli nabírání centimetrů navíc v oblasti břicha a dalších částí těla, věnujte týdně alespoň 150 minut mírnému nebo 75 minut aktivnímu cvičení.

ČTĚTE VÍCE
Které balanční kolo je lepší s nafukovacími koly nebo ne?

spánkový deficit

Nedostatek spánku může být jedním z důvodů, proč jste přibrali. Vaše tělo produkuje hormony, které vám pomohou cítit se sytí. Nedostatek spánku může snížit jejich produkci. To je důvod, proč když nemáte dostatek spánku, můžete se přejídat a přibírat na váze. Můžete také toužit po vysoce kalorických pohodlných potravinách, pokud nemáte dostatek spánku.

Řeč je o bakteriích

Vaše střeva jsou domovem bilionů bakterií. Některé z těchto mikrobů s vámi žijí v harmonii a pomáhají vašemu tělu trávit potravu. Jiní rozkládají jídlo natolik, že z něj vaše tělo absorbuje více kalorií a ukládá více energie jako tuk. Existuje jen málo důkazů, že probiotika obsažená ve fermentovaných potravinách, jako je kimchi a jogurt, vám mohou pomoci zhubnout břišní tuk. Tyto přátelské bakterie nenahrazují snížení kalorií, ale mohou pomoci.

Vedlejší účinky léků

Důvod, proč se vám zvětšuje pas, může být skryt ve vaší lékárničce. Některé léky jsou známé tím, že způsobují přibírání na váze. Patří mezi ně některé léky na cukrovku, některá antidepresiva, steroidy a léky na epilepsii. Některé léky podporují tvorbu tuku přímo v oblasti břicha, včetně betablokátorů, které léčí vysoký krevní tlak. A pokud ještě nevíte, jaká by měla být vaše dieta, abyste se zbavili břicha a boků, možná byste se měli poradit s terapeutem a probrat s ním předepsané léky.

Jak zhubnout břišní tuk: zásady diety

Mnoho lidí si myslí, že existují speciální potraviny, které spalují tuky na břiše a bocích, a spolu s nimi speciální dieta na odstranění břicha a boků.

Bohužel, nebo možná naštěstí, tomu tak není.

Základním principem každé diety zaměřené na hubnutí je vytvořit negativní rovnováhu kalorií, boky a břicho budou hubnout spolu se zbytkem těla.

Jak vypadá správná výživa ke ztrátě břišního tuku?

Pokud chcete odstranit přebytečný břišní tuk, pak byste měli svůj jídelníček strukturovat tak, aby neobsahoval kalorie navíc.

Zkuste začít s pravidlem zdravého talíře. Model zdravého talíře je snadný a pohodlný způsob, jak se stát zdravým jedlíkem bez potíží s počítáním kalorií a složitými recepty.

Vezměte talíř, jehož velikost by měla být přibližně velikost vašich dvou dlaní, s malíčky k sobě, talíř rozdělte na polovinu a pak druhou polovinu na polovinu.

ČTĚTE VÍCE
Mohu si kokosový olej nanést na obličej večer?

Při plánování jídelníčku vybírejte potraviny tak, aby polovina z nich byla zelenina a ovoce. Může to být syrová, vařená, dušená zelenina, ovoce a zelenina – jakákoli kromě brambor a banánů. Co jiného byste měli jíst, abyste zhubli břišní tuk?

Čtvrtinu talíře dopřejte potravinám obsahujícím bílkoviny: ryby, tvaroh, maso a drůbež, luštěniny. Další čtvrtina připadá na potraviny s vysokým obsahem sacharidů: cereálie, celozrnné těstoviny, chléb, brambory.

Snažte se vybírat potraviny s nízkým obsahem tuku a vyhýbat se potravinám s přidaným cukrem. Dbejte na dostatečný příjem tekutin a pokud možno omezte množství soli v jídle.

Potraviny, které odstraňují břišní tuk

Existuje mnoho článků věnovaných různým vlastnostem produktů, které mnozí nazývají „produkty pro ploché břicho“. Vybrali jsme ty hlavní, abychom se blíže podívali na to, zda skutečně existují produkty pro rychlé hubnutí na břiše a na bocích.

Grapefruit

Grapefruit je hlavním hrdinou staré známé grapefruitové diety, která slibuje rychlé a snadné hubnutí a vymizení celulitidy a velkého břicha.

Zatímco žádný seriózní výzkum nepotvrzuje, že konzumace grapefruitu spálí břišní tuk tak rychle, že během několika dní dosáhnete štíhlého těla, některé malé studie naznačují, že konzumace tohoto ovoce může přirozeně podpořit vaše cíle v oblasti hubnutí. Grapefruity jsou elektrárnou živin, bohaté na vitamíny a vlákninu.

Toto ovoce má nízký obsah kalorií a neobsahuje žádný tuk ani přidané cukry, takže je skvělým doplňkem jakékoli diety na hubnutí.

Grapefruit obsahuje vitamín C, kyselinu listovou a vitamín A.

Pokud plánujete jíst toto ovoce každý den, mějte na paměti, že může narušovat způsob, jakým některé léky účinkují, takže může být užitečné probrat grapefruitovou dietu se svým lékařem.

Pine

Ananas je nejen nízkokalorický, ale také bohatý na živiny. A to z něj dělá ideální produkt pro hubnutí a diety s jeho obsahem jsou často považovány za nejrychlejší diety pro ploché břicho.

Ananas je skvělou svačinou díky své lahodné chuti a nízkokalorické sladkosti. Jeden kus ananasu má pouze 42 kalorií, z nichž pouze čtyři procenta pocházejí ze sacharidů.

Ananas obsahuje bromelain, enzym, který pomáhá rozkládat molekuly bílkovin v těle. Co byste měli jíst, abyste zhubli břišní tuk? Ananas bude dobrou přísadou do vašeho jídelníčku s plochým břichem.

ČTĚTE VÍCE
Kdy je nejlepší pít koktejl na hubnutí?

I když ananas sám o sobě nemusí rozpustit břišní tuk, jako nízkokalorické a na živiny bohaté jídlo je zdravým doplňkem jakékoli diety na hubnutí.

Ananas je skvělá svačinka. Sladké, zdravé, bohaté na vitamíny. Pokud nemáte po ruce čerstvý ananas, můžete si dát ananas z konzervy, ale pozor na suroviny, často obsahuje hodně přidaného cukru.

Zázvor

Co byste měli jíst, abyste zhubli břišní tuk? Zázvor obsahuje sloučeniny, které stimulují biologické procesy v těle.

Antioxidační vlastnosti zázvoru pomáhají kontrolovat volné radikály a jeho protizánětlivé vlastnosti mohou působit proti zánětu.

Tyto vlastnosti zázvoru přímo neovlivňují kila navíc, ale pomáhají předcházet kardiovaskulárním onemocněním a dalším „vedlejším účinkům“ nadváhy, když pracujete, abyste svou váhu dostali zpět tam, kde chcete být.

Pokud milujete chuť zázvoru a máte ve zvyku ho přidávat do všeho, můžete v tom pokračovat s vědomím, že vás dělá ještě zdravějšími. Pokud se na tento produkt teprve díváte, doufám, že jste dostali další dobrý argument, abyste jej konečně vyzkoušeli.

Zelí

Pokud se zeptáte starší generace, jaké potraviny přispívají k hubnutí v oblasti břicha a pasu, uslyšíte odpověď: zelí!

Zelí je opravdu zdravá a přitom docela nízkokalorická zelenina, proto se často objevuje v různých dietách a kreativním marketérům se podařilo kolem zelí vytvořit haló jako „zeleninu na hubnutí“.

Žádné potraviny, včetně kapusty, ve skutečnosti nespalují tuk, což může být pro dietáře zklamáním, ale navzdory tomu je stále ideální pro dietu na hubnutí, protože má tak nízký obsah kalorií. Půl šálku kapusty má pouze 17 kalorií.

Zelí je bohaté na vápník, hořčík, draslík, vitamín C, vitamín K, vitamín A, betakaroten a lutein, které podporují váš zrak. Je také bohatý na antioxidační fytochemikálie. Zejména zelí je koncentrovaným zdrojem antioxidačních sloučenin nazývaných „anthokyany“; to jsou stejné sloučeniny, díky kterým jsou borůvky tak prospěšné.

skořice

Potraviny spalující tuky pro břicho a boky jsou skořice a citron. To jsou typy titulků, které často najdete na internetu.

Některé studie ukázaly, že skořice vám může pomoci zhubnout prostřednictvím různých mechanismů: zvýšení rychlosti metabolismu, stabilizace hladiny cukru v krvi a kontrola chuti k jídlu. Tyto studie měly určitá omezení, jako je krátké trvání studie, nedostatek lidských dat a malá velikost vzorků, takže od konzumace skořice neočekávejte úžasné výsledky.

ČTĚTE VÍCE
Jaký má Rihanna hlas?

Co vlastně skořice umí?

Skořice může pomoci kontrolovat vaši chuť k jídlu a mírně zrychlit váš metabolismus.

Výzkumy ukazují, že skořice pomáhá zlepšit citlivost na inzulín. Skořice funguje, může pomoci zlepšit trávení a celkové zdraví střev, zmírnit průjem, plynatost a syndrom dráždivého tračníku, přičemž důkazy naznačují, že skořice snižuje hladinu cholesterolu v krvi a snižuje riziko infarktu, vysokého krevního tlaku a mrtvice. Bez sodíku a skvělé chuti je skořice skvělým kořením, které můžete přidat do svých receptů místo soli.

Zelený čaj

Ke ztrátě hmotnosti nedochází kvůli vyloučení nějaké konkrétní potraviny z jídelníčku nebo naopak její konzumací a závisí na celkovém životním stylu a kalorické rovnováze udržované lidmi, ale lidstvo nadále hledá potraviny, jak rychle zhubnout na žaludek a strany.

Jak jíst, abyste ztratili břišní tuk? Pijte zelený čaj místo vysoce kalorických nápojů. Jediný způsob, jak vám čaj může pomoci zhubnout, je nahradit slazené nápoje, jako je cola, smoothies, koktejly, pokud ho samozřejmě nemůžete pít bez mléka a cukru.

Zelený čaj může v kombinaci se zdravou stravou mírně zrychlit váš metabolismus.

Jaké potraviny byste neměli jíst?

Jaké potraviny jsou zakázané pro ty, kteří jsou odhodlaní zhubnout a chtějí se rychle zbavit přebytečných centimetrů na břiše? Jak správně jíst, abyste ztratili břišní tuk?

V první řadě byste se měli vzdát průmyslově vyráběných potravinářských výrobků, těch, které obsahují spoustu kalorií navíc.

Hranolky a hranolky.

Vařené brambory a pečené brambory jsou výborným produktem, zasytí a obsahují mnoho užitečných mikroelementů, ale to se bohužel nedá říci o chipsech. Chipsy a hranolky se vaří ve velkém množství oleje, což znamená, že obsahují neuvěřitelné množství kalorií.

Sladká soda a džusy.

V konkurenci zbytečných a kalorických produktů by tyto nápoje pravděpodobně obsadily první místo. Obsahují hodně cukru, ale zcela postrádají prospěšné mikroelementy, jako jsou vitamíny nebo minerály.

Neposkytují vám pocit sytosti, i když jsou velmi kalorické.

Pečivo z obchodů.

Sladká chuť je pro naše chuťové buňky nejatraktivnější a i když zvolíte slané pečivo, zeleninové koláče nebo masové koláče, budete nepříjemně překvapeni množstvím cukru v nich. Dieta na hubnutí břišního tuku by měla být bez buchet.

ČTĚTE VÍCE
Komu sluší tulipánové šaty?

Kávové koktejly.

Málo kávy – hodně sirupu a smetany, to jsou hlavní body, které byste o těchto nápojích měli vědět. Obsahují dostatek kalorií, aby zasytili plnohodnotné jídlo, ale na rozdíl od steaku se salátem a těstovinami neobsahují tyto nápoje žádné vitamíny a nezasytí.

Připravené kulinářské výrobky a rychlé občerstvení.

Časté obědy v kavárnách a restauracích rychlého občerstvení nevyhnutelně vedou k extra kaloriím ve stravě a také obsahují mnohem více soli a přidaného cukru než doma vařené jídlo. Tato jídla se často připravují s velkým množstvím oleje, oleje lze několikrát znovu použít a mají vysoký obsah nasycených tuků a trans-tuků. Dieta pro břicho a boky žen by tyto produkty neměla obsahovat.

Dietní menu pro hubnutí břicha a boků

Jídelníček si můžete sestavit podle svých zvyklostí a rozvrhu, obsahuje nejběžnější potraviny, protože speciální výživa pro ploché břicho je mýtus. . Zde je ukázkové menu:

Ovesné vločky s mlékem, ovocem a ořechy

Jablko a hrst ořechů

Porce masa, zeleninový salát, rýže, bulgur nebo brambory.

Celozrnný toast se smetanovým sýrem a zeleninou

Čočková polévka s bulgurem.

Nezapomeňte na dostatek tekutin.

Pokud si těžko najdete čas na vaření, ale chcete si hlídat své zdraví a jíst zdravě, zkuste kontaktovat donášku zdravého jídla justfood, kde jsou všechna jídla připravována podle talíře a vyvážená v množství bílkovin, tuků a sacharidy. Správná výživa a přiměřená rovnováha kalorií je nejlepší dietou pro spalování břišního tuku