Dieta s perličkovým ječmenem jako účinný nástroj pro hubnutí přebytečných kil je vhodná pro většinu lidí, ale zvláště často ji využívají ženy. Jaké je tajemství popularity tohoto cenově dostupného potravinářského produktu? Jak vám pomůže zhubnout rychle a v krátkém čase?

Podrobnou odpověď na všechny otázky dostaneme, pokud prozkoumáme složky cenných obilovin.

Dieta s perličkovým ječmenem pro hubnutí. Užitečné vlastnosti produktu

Slovo „perla“ je odvozeno z anglického perla – perla. Někoho možná překvapí, když se dozví, že cereálie je obyčejný ječmen, pečlivě zbavený tvrdé vnější vrstvy. Jinými slovy, ječmen se speciálním technologickým procesem promění v perličkový ječmen.

Proces čištění

Je to nutné, aby zrna při vaření dostatečně změkla. Upozorňujeme, že pokud se zrno nevyleští, většina živin zůstane zachována. Kaše vyrobená z nezpracovaných nebo lehce zpracovaných zrn je jedním z pěti nejzdravějších dietních produktů.

Co kroupy obsahují? Stůl

Prospěšné enzymy Sacharidy, škrob, vláknina.
Vitamíny B6, B3, B2, B1, E, PP.
Proteiny Proteiny, kyselina listová a nikotinová.
Chemické prvky Železo, hořčík, mangan, měď, selen, fosfor, síra.

Pokrmy z ječmene na hubnutí jsou pro tělo nesmírně prospěšné a pomáhají udržovat dobré zdraví.

Užitečné vlastnosti perličkového ječmene

  1. Vitamíny skupiny B posilují srdce a cévy, dodávají cévám pružnost.

Ječmen je zásobárnou užitečných látek, je mimořádně užitečný při nedostatcích vitamínů a minerálů.

Obiloviny vytvářejí přirozenou bariéru pro zvýšení hladiny glukózy v krvi. Lékaři doporučují kaši lidem trpícím cukrovkou.

  1. Ječmen během redukční diety umožňuje doplnit tělu antioxidanty, které zbaví tělo škodlivých volných radikálů. Lze jej použít i k obnově střevní mikroflóry (například po dlouhodobé léčbě antibiotiky).
  2. Dieta založená na perličkách pomáhá posilovat srdce a cévy. Niacin zabraňuje rozvoji krevních sraženin a sklerotických plaků.

Zjistěte příčiny nadváhy a způsoby, jak rychle zhubnout

Přihlaste se k odběru primárních voleb zdarma
navštivte výživového poradce!

Cereálie jsou přirozeným zdrojem kyseliny nikotinové. Jedná se o spolehlivou ochranu těla před volnými radikály. Při zácpě a hemeroidech je třeba do jídelníčku zařadit kaši z perličkového ječmene.

  1. Synergie vitaminu E a selenu je zaměřena na posílení buněčných membrán v lidském těle, předcházení vzniku raných vrásek (podpora tónu pleti) a normalizaci funkce štítné žlázy.
  2. Vláknina a rozpustná vláknina, která tvoří perlové ječmeny, dobře čistí gastrointestinální trakt od škodlivých látek a odpadů nahromaděných v průběhu let a pomáhají zlepšit funkci jater.
ČTĚTE VÍCE
Mohu masku aplikovat na neumyté vlasy?

  1. Kaše z ječmene nebo perličkového ječmene zvyšuje ochranné funkce těla a fosfor obsažený v obilovinách je nezbytný pro posílení kostní tkáně.
  2. Prospěšné látky ječmene obsahují lysin (esenciální aminokyselinu), který se podílí na stavbě bílkovin a aktivně potlačuje různé viry.

Pokud je tekutina z těla špatně odstraněna, je nutná speciální výživa. Kroupy brání zadržování přebytečné vody a zároveň podporují odstraňování toxinů z gastrointestinálního traktu.

  1. Ječmen je vynikající přírodní zdroj energie, který dokáže rychle obnovit energetické zásoby po psychické, fyzické a sportovní zátěži.

Kroupy se nazývají potravou pro mladé. Kaše pomáhá oddálit stárnutí organismu tím, že obnovuje buňky a zlepšuje elasticitu pokožky.

  1. Zrna produktu obsahují velké množství rozpustné vlákniny. Mezi jejich přínosy patří snížení produkce škodlivých kyselin a zabránění vzniku žlučových kamenů.
  2. Pravidelná konzumace perliček zvyšuje imunitní obranu proti různým typům anaerobních infekcí.

V USA byla provedena seriózní studie na otázku, zda je perličkový ječmen užitečný pro hubnutí. Dlouhého a složitého experimentu se účastnily desítky slavných lékařů a odborníků na výživu a také deset tisíc účastníků. Výsledky byly působivé, i když docela očekávané.

Ječná kaše jako pravidelně konzumovaný produkt snižuje riziko srdečních a cévních onemocnění o 10–12 procent a rozvoj cukrovky XNUMX. typu o třicet a více procent.

Ječmen – výhody a škody na hubnutí

Uvážíme-li, že glykemický index perličkového ječmene je od dvaceti do třiceti jednotek, má všechny důvody k tomu, aby vedl v účinnosti mezi ostatními obilovinami.

Bohužel ne každý ví, jak obiloviny správně vařit (s vodou, ne s vývarem), aniž by to poškodilo tělo, ale maximálně využilo jejich cenných vlastností. Pokud jste zvyklí přidávat si do kaše olej, doporučujeme se mu rozhodně vyhnout. Tento typ jídla vám nepomůže zhubnout.

To, co se některým lidem na perličce nelíbí, je její vážná výhoda. Máme na mysli poněkud nevkusný vzhled a chuť, která není pro labužníky nijak zvlášť atraktivní. To je výborný argument pro používání obilovin v různých dietách, kde by mělo být omezeno množství jídla.

Věnujte pozornost stupni zpracování produktu:

  1. Ječné krupice. Pokud potřebujete nezpracované fazole (ve skořápce), kupte si je.
  2. Kroupy jsou obiloviny, které prošly slabým primárním loupáním. Obsahuje těžko stravitelnou skořápku. Používejte kroupy na hubnutí a pročištění trávicího traktu.
  3. Holandština je zrnko silného a hlubokého zpracování. Lékaři jej doporučují dětem i dospělým s řadou patologií a nemocí.
  4. Velká zrna nejsou pro některé pacienty vhodná. Pro ně existuje alternativní, drcená varianta v podobě ječných krup.

Poznámka. Pro správnou výživu, zvláště když je potřeba zbavit se přebytečné tělesné hmotnosti, je nezbytná vláknina. Nejhojněji se vyskytují ve svrchních skořápkách zrn. Při výběru konkrétních zrn mějte na paměti, že hloubkové čištění většinu těchto vláken odstraní.

Kroupy a jejich hodnota. Stůl

Ukazatel energetické hodnoty 315 kcal
Indikátor obsahu bílkovin 10 gramů na 100 gramů zrn.
Množství sacharidů 50 gramů na stejné množství zrn.
ČTĚTE VÍCE
Kdy se Vera Brežněva a Meladze rozvedli?

Možné poškození perličkovým ječmenem

Pokud máte výraznou plynatost a problémy s vysokou kyselostí žaludeční šťávy, je třeba použití tohoto přípravku omezit.

Všechna zrna obsahují lepek. Někteří pacienti nesnášejí lepek. Je pro ně lepší vyhnout se konzumaci kaše z perličkového ječmene. To platí i pro lidi, kterým byla diagnostikována alergická reakce na obilí.

Není dovoleno zavádět kaši z perličkového ječmene do stravy za přítomnosti takových patologií, jako jsou:

  1. Chronická přetrvávající zácpa.
  2. Gastritida (s vysokou kyselostí).

Poznámka. Aby nedošlo k neúmyslnému poškození zdraví, pro správný výběr stravy se poraďte s lékařem a odborníky na výživu.

Argument ve prospěch kladné odpovědi na otázku – je možné jíst kroupy při hubnutí?

Při dlouhodobé a správné konzumaci kroupy spouští mechanismus pro normalizaci metabolismu.

Pamatujte, že jeho použití vylučuje kombinaci:

  • s mastnými;
  • smažený;
  • uzený;
  • mouka;
  • sladká jídla, nápoje a pokrmy.

Dietní kaše z perliček

Jedná se o jednoduchý vařený pokrm, bez soli nebo jakéhokoli tuku.

Dva až tři týdny omezeného stravování:

  • dávají dobré výsledky hubnutí (až deset kilogramů hmotnosti);
  • výrazně snížit místní mastné oblasti;
  • odstranit otoky;
  • vedou ke zdravější pokožce na krku a obličeji.

Jak správně připravit kroupy na hubnutí? Základní pravidla

příprava

Tajemství správně připravené kroupy pro dietu je velmi jednoduché, je však nutné dodržet technologii v každém detailu.

  1. Cereálie by se měly vařit alespoň hodinu. Během této doby zvětší svůj objem čtyřikrát až pětkrát.
  2. Zrna by měla být před vařením namočená ve vodě (nejlépe přes noc), abyste měli čerstvou kaši k snídani.
  3. Do pokrmu není dovoleno přidávat žádné další koření, sůl nebo olej.

Správné použití

Kroupy by měly být doplněny o dostatek pití (od rána do večera – od dvou do tří litrů čisté vody po malých doušcích).

Před každým jídlem – dvě stě miligramů vody. Tato technika nastartuje proces očisty těla. Jeho výsledky, pokud jde o hubnutí nadváhy, budou patrné během několika dnů.

Je nutné dosáhnout hladkého hubnutí!

Načasování diety

Dieta je navržena na období sedmi dnů až dvou týdnů. Poté si musíte dát pauzu. Po šesti měsících lze v dietě pokračovat. Často je nemožné držet takovou dietu. Kurzy se opakují maximálně 2x ročně. Po 14 dnech můžete do svého jídelníčku zařadit mírně osolené jídlo.

ČTĚTE VÍCE
Je možné jíst dýňová semínka v noci?

Přechod na normální stravu

Základním pravidlem stravovacího chování po dietě s perličkovým ječmenem je zajistit, abyste se za žádných okolností nepřejídali. Bohužel mnoho lidí neodolá a za pár týdnů zcela neutralizuje výsledky omezené výživy.

Pamatovat si. Po jídle byste měli cítit mírný hlad!

Toto pravidlo by měly striktně dodržovat především ženy. Odborníci jim radí konzumovat ostropestřec během diety i po ní. Jedna čajová lžička farmaceutického produktu se zapije vodou (200 miligramů, hodinu nebo dvě před jídlem).

Ostropestřec bobtná a svojí hmotou zabírá většinu žaludku a nechává málo místa pro další potravu. Během dvou týdnů si tělo zvykne na nové snížené normy spotřeby potravin.

Kroupy. Výhody pro ženy

Pro hubnutí se zpravidla používají produkty s určitým souborem složek / látek, které jsou pro ženské tělo extrémně nezbytné. Pestré a zdravé složení kroupy mluví za vše.

S vysokým obsahem bílkovin a sacharidů (z nichž většinu tvoří pomalé cukry) obsahuje málo tuku. Přítomnost rostlinných vláken a bohatá paleta vitamínů a minerálů dělá z perlového ječmene výjimečně hodnotný produkt pro ženy.

Ale to není všechno!

Kroupy jsou přírodním zdrojem:

  • antioxidanty (zeaxanthin, rutin, luteiny);
  • přírodní antibiotika (hordecine);
  • aminokyseliny (valin, lysin, tryptofan, fenylalanin, glycin, serin);
  • nenasycené mastné kyseliny.

Pravidelná konzumace perliček jako léčivého a dietního pokrmu nastartuje proces zlepšování funkce střev. Pro ženy trpící častou zácpou to může být opravdová spása.

Obiloviny také výrazně snižují riziko vzniku nádorů tlustého střeva. To je vysvětleno skutečností, že obiloviny jsou přírodními čističi trávicího traktu. Vylučováním velkého množství fekálií může žena během relativně krátké doby zhubnout o pět i více kilogramů.

Ječmen dává pocit plnosti v žaludku. Sytost není jen fyzický, ale také psychický stav. Je to nejen možné, ale i nutné regulovat ve směru rozumné uměřenosti.

Prevence onemocnění kloubů

Zrna ječmene obsahují hodně vápníku. Pro ženy v dospělosti a stáří je to nesmírně potřebné. Lékaři proto doporučují zařadit více mléčných výrobků (sýry, tvaroh, kefír).

Ale v perličce je množství tohoto prvku jedenáctkrát vyšší než v mléce. Obiloviny pomáhají posilovat kostní tkáň a léčit zánětlivé procesy v tkáni chrupavky.

ČTĚTE VÍCE
Kolik borůvek byste měli jíst, abyste zlepšili svůj zrak?

Prevence onemocnění žlučových kamenů

Kroupy a odvar z nich jsou přípravkem, který zabraňuje vzniku onemocnění jater a žlučových kamenů. Kaše pomáhá obnovit narušené funkce v trávicích orgánech.

Boj s kožními nemocemi

Zrna ječmene obsahují mnoho antioxidantů a mikroprvků (například selen). Jedná se o výživný základ pro přirozené omlazení pokožky obličeje, hydratuje ji a chrání před negativními vlivy vnějšího agresivního prostředí. Odvar z ječmene je ideálním prostředkem, který lze přidat do kosmetických masek, krémů, gelů atd.

Obnova imunitního systému a nervového systému

S běžnou kroupicovou kaší můžete působit proti stresu, depresím, odstranit nespavost a potíže s usínáním. Složení cereálií jako celku má silný regenerační účinek na celé tělo. I v carské armádě to bylo jídlo číslo jedna. Byl použit jednoduchý praktický výpočet – dát řadovým zdravým potravinám zasytit a provádět stabilní, přirozenou prevenci řady nemocí.

Ječmen pro těhotné ženy

Odvar je velmi užitečný během laktace. Stimuluje produkci mléka a zabraňuje vzniku mastitidy. Ječmen obsahuje většinu energetických zdrojů potřebných pro matky a jejich děti. Pokrmy z něj jsou nejen zdravé, ale povinné v každodenním jídelníčku rodících žen.

Přibližná dietní dávka založená na kaši z perličkového ječmene

První tři dny

Perlová kaše bez jakýchkoli přísad. Pijte hodně tekutin. Hodinu před každým jídlem – lžičku plodů ostropestřce mariánského.

další tři dny

Do kroupy se přidává vařená zelenina. Po jídle – dvě stě miligramů kefíru.

Sedmý až devátý den

Hlavní chod podáváme s libovým a nesoleným kuřecím masem nebo rybou.

Dalších pět dní

Potravu tvoří kroupy, kefír a různé ovoce.

Důležité. Čtrnáct dní se vaše tělo musí aktivně zbavovat přebytečného tuku, škodlivých látek, odpadů, jedů a toxinů. K tomu mu pomůže pravidelný denní příjem čisté vody ve velkých objemech. Dieta bez této pomůcky nemá smysl.

Doplňkové dietní produkty

Můžete jíst mrkev, řepu, zelí a různé druhy zeleniny. Nejvýhodnějším ovocem jsou grapefruity a jablka. Pomáhají spalovat přebytečný tuk. Během diety se vyhněte vysoce kalorickým banánům a ananasům.

Kapaliny

Pijte čistou vodu a nízkotučný kefír. Sycené nápoje, káva a čaj jsou vyloučeny.

Výkon

Perlový ječmen, stejně jako všechna ostatní zrna, přinese nepochybné výhody pouze tehdy, pokud je správně připraven a konzumován. Hlavním pravidlem je rozumnost a umírněnost. Pro stanovení optimální stravy a dietního režimu vyhledejte pomoc specialistů.