Mnoho uživatelů Apple Watch, kteří sledují svou aktivitu během dne, se často ptá, jaký je rozdíl mezi aktivními kaloriemi spálenými během cvičení a celkovými kaloriemi. Většina fitness trackerů pracuje pouze s jedním z těchto typů dat, ale pro přesný výpočet budete potřebovat oba ukazatele. Co jsou tedy aktivní kalorie?

Přečtěte si „Yablik“ na Telegramu a sledujte na YouTube. Předplatit!

Bazální metabolismus (denní příjem kalorií)

Ve skutečnosti je přesnost při výpočtu spálených kalorií velmi důležitá pro lidi, kteří chtějí změnit svou vlastní tělesnou hmotnost jedním nebo druhým směrem. Existuje mnoho metod, jak zhubnout nebo naopak přibrat, a to na základě přijatých a spálených kalorií za den. V tomto případě se vždy bere v úvahu počet kalorií, které naše tělo vynaloží na udržení životních funkcí i při minimální lidské aktivitě. Tato hodnota se obvykle nazývá Základní metabolismus nebo bazální metabolická rychlost nebo bazální metabolická rychlost (pasivní kalorie, spánkové kalorie atd.).

Základní metabolismus je minimální množství energie (kalorií), které je nutné k zajištění normálního fungování organismu za normálních podmínek. Normálními podmínkami rozumíme stav člověka v podmínkách psychického a emocionálního klidu, v bdělém stavu, v poloze na zádech, při příjemné teplotě (18 – 20 °C).

Jednoduše řečeno, „základní rychlost metabolismu“ je požadovaný denní příjem kalorií pro lidský život bez zohlednění fyzické aktivity.

Aby bylo možné zhruba změřit požadovaný denní kalorický příjem u mužů, je potřeba 1 kcal × hmotnost v kg × 24 hodin. Například muž vážící 84 kg vydá na bazální metabolismus 1 × 84 × 24 = 2016 kcal.

U žen je hodnota základního metabolismu o 10 % nižší.

Dospělí tedy denně spálí asi 1500-3000 kalorií, údaj se může výrazně lišit v závislosti na věku, váze, metabolismu a dalších vstupních údajích, zatímco muži spálí podstatně více energie než ženy. Přesnější výpočty se provádějí pomocí různých metod, které jsme představili v materiálu „Kolik kalorií potřebuje muž nebo žena denně, aby zhubnul, jak vypočítat“.

Co jsou to „aktivní kalorie“ a jak se liší od běžných kalorií?

Přejděme k indikátorům aktivity v Apple Watch. Aktivními kaloriemi program znamená množství energie, které bylo vynaloženo přímo na trénink. To znamená, že bere v úvahu pouze fyzická aktivita, která vyžaduje určité množství kalorií. Zároveň tělo při tréninku vynakládá energii i na výše popsaný Základní metabolismus – na fungování vnitřních orgánů a Apple Watch tyto kalorie zaznamenávají odděleně od aktivních.

ČTĚTE VÍCE
Kolik vody by mělo být v květináči s orchidejí?

Například při 46minutovém plavání v bazénu jsem spálil 540 aktivních kalorií (jen ze samotného cvičení). A za tutéž dobu moje tělo utratilo dalších 83 kcal na celkové fungování těla (to jsou kalorie, které patří k požadované denní normě).

V tomto případě se na obrazovce Apple Watch a v aplikaci Aktivita na iPhonu zobrazí následující indikátory:

Aktivní kalorie – 540;

Celkový počet kalorií – 623 (540 + 83).

. Viz též:

  • Jaký by měl být tep zdravého člověka a jak jej měřit.
  • Proč člověk dostane v autě kinetózu a jak se s ní vypořádat?
  • Proč se rodí zrzaví lidé a jak se liší od ostatních.

Jsme na Telegramu a YouTube, odebírejte!