Vize, stejně jako celé naše tělo, musí být zachována co nejdříve. Každý slyšel o tom, jak prospěšné je jíst mrkev, která zlepšuje náš zrak. Existují potraviny pro zlepšení zraku, bez kterých se neobejdete – zelenina, meruňky, fazole, citrusové plody, ryby, ořechy. Zlepšení vaší vize bude úspěšné, pokud budete používat všechny tyto produkty v kombinaci, dodržující zásadu rozmanitosti.

Na světě je nyní více než 45 milionů nevidomých lidí a více než 135 milionů lidí se zrakovým postižením.

Při jakémkoli očním onemocnění je nutné jíst jídlo, které je v našem těle snadno stravitelné a vstřebatelné. Nejlepší je jíst přírodní jídlo, které nebylo tepelně upraveno. Denní strava člověka by měla obsahovat alespoň 60 % rostlinných produktů.

7 základních produktů pro dobrý zrak.

mrkev. Obsahuje obrovské množství vitamínu A, mrkev obsahuje také antioxidant beta-karoten, který pomáhá udržovat a neztrácet zrakovou ostrost. Mrkev dále obsahuje vitamíny C, B, D, E, dále draslík, vápník, sodík, fosfor, železo, zinek, měď a fluor.

Черника. Borůvky obsahují mnoho antioxidantů. Obsahuje kyseliny, stopové prvky a vitamíny jako A, C, B a PP. Borůvky také obsahují lutein, tento pigment pomáhá zachovat zrak. Borůvky jsou užitečné pouze čerstvé, mražené borůvky nejsou účinné. Borůvky mají velmi dobrý vliv na zrak. Látky v něm obsažené zvyšují ostrost vidění, zmírňují únavu očí, zostřují noční vidění. Je to velmi užitečné pro piloty, řidiče a programátory. K tomu všemu borůvky obsahují látky snižující hladinu cukru v krvi.

brokolice. Brokolice pomáhá zlepšit vidění a předchází očním onemocněním, jako je šedý zákal. Obsahuje lutein a zeaxatin, které jsou velmi prospěšné pro oční čočky. Také karoteny obsažené v brokolici chrání oční buňky před volnými radikály.

Špenát. Špenát chrání oči před různými nemocemi. Obsahuje složku jako je lutein, která zase chrání naše oči před šedým zákalem. Špenát je velmi výživný a obsahuje vitamíny A, C, E, K, B2, B6, dále měď, zinek, fosfor, draslík, hořčík, bílkoviny a mastné kyseliny. Lidé, kteří milují a často konzumují špenát, mají téměř o 90 % snížené riziko očních onemocnění. Obecně je špenát již dlouho uznáván vědci jako nejúčinnější produkt, který pomáhá zlepšit vidění.

ČTĚTE VÍCE
Jaké druhy skřítků existují?

Ovoce. Ovoce jako kiwi, pomeranče, meruňky jsou velmi bohaté na vitamín C. Zelenina a ovoce jsou bohaté na vitamín C – citrony, pomeranče, mandarinky posilují cévy. Pro zlepšení cév včetně očních je dobré zařadit do jídelníčku citrusové plody – citrony, mandarinky, pomeranče. Meruňky a melouny jsou bohaté na beta-karoten, antioxidant, který syntetizuje vitamín A v lidském těle.

Ryby a rybí tuk. Rybí tuk zabraňuje makulární degeneraci a dalším očním onemocněním. Ryby jsou hlavním zdrojem omega mastných kyselin, které jsou vynikající pro zrak. Nejdražší a nejzdravější ryba z rodiny lososů obsahuje omega kyseliny. Tyto kyseliny jsou velmi důležité v prevenci mnoha očních onemocnění. Nedostatek takových kyselin může vést k suchým očím. Omega kyseliny jsou také obsaženy v tuňáku, sardinkách a sledě.

Fazole. Další užitečný produkt pro vidění. Fazole pomáhají vitaminu A cestovat z jater přímo do sítnice oka a produkovat melanin, který je pro oko velmi důležitý, protože dostatek melaninu v oku je chrání před ultrafialovými paprsky a také pomáhá lépe vidět ve tmě.

Abyste si zachovali zrak, potřebujete správnou výživu. Chcete-li správně jíst, musíte dodržovat několik zásad:

  • – snížit spotřebu nasycených tuků
  • – v jídle by měla být umírněnost
  • – kompletní, lehce stravitelné krmivo
  • – strava bohatá na antioxidanty, obsahující mnoho vitamínů A, E a C

Ukázkové menu pro zlepšení zraku:

  • Snídaně – suché nebo čerstvé ovoce se studeným čerstvým mlékem, bez pečiva
  • Oběd – dušená zelenina s rybami, masem nebo vejci. Brambory je třeba vařit v saku. Pečená jablka, sušené ovoce, ořechy
  • Večeře – salát oblečený s olivovým olejem a citronovou šťávou. Celozrnný chléb se sýrem a máslem. Dušené švestky

Jak jinak můžete zlepšit svůj zrak:

  1. Pravidelně provádějte oční cvičení
  2. Musíte přestat kouřit, omezit konzumaci alkoholu a kofeinových nápojů
  3. Noste sluneční brýle častěji
  4. Nepřehánějte se sladkými a slanými jídly

Některým očním onemocněním, a zejména ztrátě zrakové ostrosti, lze jednoduše předejít. Chcete-li to provést, musíte minimálně upravit svůj jídelníček a maximálně mírně změnit své návyky, omezit čas strávený u monitoru počítače, televize nebo gadgetu.

Vize, stejně jako celé naše tělo, musí být zachována co nejdříve. Nejnebezpečnějšími nemocemi pro zrak jsou nemoci jako glaukom, šedý zákal a věkem podmíněná degenerace sítnice. A abyste se vyhnuli výskytu všech těchto očních onemocnění, musíte jíst správně, nebo by se dalo říci, dodržovat oční dietu. Oční dieta výrazně zlepšuje zrak a chrání ho před různými očními chorobami.

ČTĚTE VÍCE
Jak vypočítat dobu trvání luteální fáze?

Důležitou podmínkou pro udržení zraku a udržení funkce oka je správná výživa.

Chcete-li správně jíst, musíte dodržovat několik zásad:

  • v jídle by měla být umírněnost;
  • výživné, rozmanité, lehce stravitelné jídlo;
  • strava bohatá na vitamíny A, E a C.

Při jakémkoli očním onemocnění je nutné jíst jídlo, které je v našem těle snadno stravitelné a vstřebatelné. Nejlepší je jíst přírodní jídlo, které nebylo tepelně upraveno. Denní strava člověka by měla obsahovat alespoň 60 % rostlinných produktů.

Je známo mnoho produktů, které při pravidelné konzumaci mají dobrý vliv na fungování očí a stav lidského zraku.

Abychom napravili špatné vidění a pomohli našim očím vyrovnat se s každodenním stresem, je nutné jíst potraviny bohaté na antioxidanty a také potraviny obsahující dostatek vitamínů A, E a C. Tyto vitamíny jsou vynikající v boji proti volným radikálům, které jsou destruktivní jak pro zrak, tak pro celý organismus jako celek.

Pro udržení vynikajícího zraku a obnovení poškozeného zraku a také pro pomoc očím zotavit se z různých onemocnění a patologií je životně důležitá SPRÁVNÁ výživa.

Dále zvážíme, jaké látky jsou užitečné pro naše oči a naši zrakovou ostrost.

Potraviny, které zlepšují vidění

Mrkvová šťáva dobře vyživuje celý oční systém. Mrkvová šťáva je velmi bohatá na vitamín A. Tato šťáva se snadno a rychle vstřebává. Tuto šťávu můžete konzumovat kdykoli chcete, ale doporučuje se ji pít dvakrát ročně jako lék. Kolik času mám pít? Jedna sklenice mrkvové šťávy každé ráno na lačný žaludek po dobu jednoho měsíce.

Při onemocněních očního nervu, šedém zákalu a zánětu spojivek se doporučuje pít petrželovou šťávu. Neměli byste užívat více než jednu polévkovou lžíci denně. Petrželová šťáva se musí smíchat s vodou nebo jinou zeleninovou šťávou.

Velmi užitečná je směs petrželové šťávy a mrkvové šťávy. Je zvláště účinný pro obnovení dobrého zraku, zhoršeného v důsledku intenzivní práce očí.

Červená řepa dobře „osvěží“ oči a čistí krev i celé tělo. Přidejte pár lžic řepné šťávy do mrkvovo-petrželové šťávy – bude to vitamínová „bomba“ nejen pro oči, ale pro celé tělo jako celek.

ČTĚTE VÍCE
Jak zlepšit barvu očí?

Z letních bobulí jsou pro zrak důležité borůvky. Během sezóny se doporučuje sníst deset sklenic borůvek. Léčivé a vitamínové vlastnosti si dobře zachovává ve formě raw marmelády (borůvky pomelte s cukrem v poměru sklenice cukru na sklenici borůvek).

Meruňky mají také pozitivní vliv na oční cévy, a to v různých formách: přírodní, šťáva, sušené meruňky, meruňky.

A samozřejmě nejbohatším produktem na obsah vitamínu C jsou šípky. Nemá sobě rovného a je nenahraditelný. Každodenní konzumace šípků zajišťuje pevnost a pružnost cév.

Lidé trpící krátkozrakostí by měli konzumovat hloh, který je bohatý na karoten a kyselinu askorbovou (vitamín C).

Dýně je také bohatá na karoten a je nezbytná pro konzumaci ve stravě lidí se zhoršeným zrakem. Dýni lze přidat do salátu, polévky, pyré.

Lidé trpící jakýmkoli očním onemocněním musí jednou ročně absolvovat kurz rybího tuku.

Všechny produkty pro zrak by měly obsahovat dvě hlavní látky: lutein a zeaxatin.

Pro oči působí jako antioxidanty, tedy prodlužují životnost buněk.

Lidé se špatným zrakem si musí pamatovat dvě barvy zdravých potravin. Oranžové produkty jsou bohaté na karoten a mají antioxidační vlastnosti a tmavě zelené produkty obsahují lutein и zeaxatin.

Potraviny, které obsahují lutein a zeaxatin:

  • špenát;
  • kukuřice;
  • bílá kapusta;
  • Růstové klíčky;
  • brokolice;
  • fazole;
  • hrach;
  • zelený salát;
  • pomerančový pepř;
  • cuketa;
  • sladké brambory;
  • dýně;
  • meloun;
  • kiwi;
  • hrozny;
  • pomeranče;
  • Mango
  • papája
  • broskve;
  • švestky.

Všechny tyto produkty lze konzumovat jak syrové, tak i jako součást vařených pokrmů. Zelenina a ovoce jsou po zpracování lépe stravitelné, i když obsahují o něco méně látek prospěšných pro zrak.

10 základních potravin pro dobrou vizi

mrkev. Mrkev obsahuje obrovské množství vitaminu A, který je pro zdraví očí potřebnější a mrkev obsahuje také antioxidant betakaroten, který pomáhá udržovat a neztrácet zrakovou ostrost. Mrkev dále obsahuje vitamíny jako C, B, D, E, dále draslík, vápník, sodík, fosfor, železo, zinek, měď, fluor. Betakaroten hraje důležitou roli v prevenci degenerace a ztráty zraku s věkem.

Špenát. Špenát chrání oči před různými nemocemi. Obsahuje složku jako je lutein, který naopak chrání naše oči před šedým zákalem. Špenát je velmi výživný a obsahuje vitamíny A, C, E, K, B2, B6, dále měď, zinek, fosfor, draslík, hořčík, bílkoviny a mastné kyseliny. Lidé, kteří milují a často konzumují špenát, mají téměř o 90 % snížené riziko očních onemocnění.

ČTĚTE VÍCE
Kde žije Tatyana Lyutaeva?

Sójové boby. Sója obsahuje mastné kyseliny a vitamín E a také protizánětlivé látky, které prospívají očím. Sójové produkty, jako je sójové mléko a fazole, jsou skvělé pro zrak.

Cibule a česnek. Cibule a česnek jsou velmi bohaté na síru, která má také pozitivní vliv na zrak. Je to vynikající jídlo pro obnovení dobrého zraku.

Vejce. Vejce jsou velmi dobrá pro zrak, obsahují síru, lutein a aminokyseliny, které chrání oči před šedým zákalem. Křepelčí vejce jsou ve srovnání s kuřecími vejci mnohem bohatší na vitamíny A, B1 a B2. Křepelčí vejce také obsahují mnohem více železa, mědi a glycinu. Všechny tyto vitamíny zlepšují metabolismus v očních tkáních. Nedostatek všech těchto látek vede k onemocněním, jako je suchá rohovka, zánět spojivek, velmi často se objevuje ječmen.

brokolice. Brokolice pomáhá zlepšit vidění a předchází očním onemocněním, jako je šedý zákal. Obsahuje lutein a zeaxatin, které jsou velmi prospěšné pro oční čočky. Také karoteny obsažené v brokolici chrání oční buňky před volnými radikály.

Černá čokoláda. Hořká čokoláda obsahuje flavonoidy, které chrání oční cévy, díky nimž zůstává oční rohovka pevná. Ke zklamání milovníků sladkého je však třeba podotknout, že účinná je pouze čistá hořká čokoláda.

Черника. Borůvky obsahují mnoho antioxidantů. Obsahuje kyseliny, stopové prvky a vitamíny jako A, C, B a PP. Borůvky také obsahují lutein, tento pigment pomáhá zachovat zrak. Borůvky jsou užitečné pouze čerstvé, mražené borůvky nejsou účinné. Borůvky mají velmi dobrý vliv na zrak. Látky v něm obsažené zvyšují ostrost vidění, zmírňují únavu očí, zostřují noční vidění. Je to velmi užitečné pro piloty, řidiče a programátory. K tomu všemu borůvky obsahují látky snižující hladinu cukru v krvi.

Ryby a rybí tuk. Rybí tuk zabraňuje makulární degeneraci a dalším očním onemocněním. Ryby jsou hlavním zdrojem omega mastných kyselin, které jsou vynikající pro zrak. Nejdražší a nejzdravější ryba z rodiny lososů obsahuje omega kyseliny. Tyto kyseliny jsou velmi důležité v prevenci mnoha očních onemocnění. Nedostatek takových kyselin může vést k suchým očím. Omega kyseliny jsou také obsaženy v tuňáku, sardinkách a sledě.

Ovoce. Ovoce, jako je kiwi, pomeranč, meruňka, je velmi bohaté na vitamín C. Zelenina a ovoce bohaté na vitamín C – citrony, pomeranče, mandarinky – posilují cévy.

ČTĚTE VÍCE
Co byste měli udělat, abyste otěhotněli s dívkou?

Citrusové plody podporují dobrý krevní oběh v cévách zrakových orgánů, což pomáhá snižovat rozvoj různých onemocnění. Meruňky a melouny jsou bohaté na beta-karoten, antioxidant, který v lidském těle syntetizuje vitamín A. Beta-karoten pomáhá řešit problém šerosleposti a také jako prevence šedého zákalu.

Kombinace potravin, které zlepšují vidění

Na základě různých studií můžeme říci, že vyvážená strava, která obsahuje výše uvedené produkty, má velký preventivní význam při vzniku očních onemocnění. Diety, které obsahují tyto potraviny, zabraňují předčasnému stárnutí očí.

Pro zlepšení zraku je potřeba všechny tyto potraviny konzumovat pravidelně, ale v pestré kombinaci. Tyto produkty je nutné střídat a kombinovat a neupřednostňovat jeden z nich.

Další potraviny, které jsou dobré pro náš zrak

Zelení.

Běžné zelí, špenát, tuřín, ale i brokolice a vejce obsahují velké množství luteinu a zeaxantinu, tyto antioxidanty chrání sítnici před zničením a zabraňují rozvoji šedého zákalu.

Celozrnné.

Nerafinované obiloviny – oves, chléb s otrubami, výrobky z celozrnné mouky místo moučných výrobků jsou mnohem zdravější pro zrak a tělo jako celek.

Fazole

Fazole obsahují zinek a minerály, které jsou důležité pro zdraví očí. Správné množství zinku v těle pomáhá dobře vidět ve tmě a zabraňuje rozvoji šedého zákalu.

Ořechy a semena.

Mandle, semena, lískové ořechy, vlašské ořechy a arašídy jsou bohatým zdrojem vitamínu E, který chrání naše oči před poškozením volnými radikály. Je také schopen zabránit progresi šedého zákalu a degradaci sítnice.

Jezte s radostí a BUĎTE ZDRAVÍ!